W jakim garażu sprawdzi się segmentowa brama garażowa boczna?
Wybór bramy do garażu nie jest tak oczywisty, jak mogłoby się wydawać. Konstrukcja ta powinna spełniać szereg funkcji i być dopasowana do warunków zabudowy. Niezależnie od tego, czy dysponujesz dużą, czy małą ilością miejsca, musisz wiedzieć, czym dokładnie charakteryzują się boczne bramy segmentowe do garażu. Tego możesz dowiedzieć się z poniższego artykułu.
Czym w ogóle jest segmentowa brama garażowa?
Tradycyjna brama garażowa segmentowa otwiera się zgodnie z prowadnicami biegnącymi wzdłuż stropu garażu. Składa się z unikalnych segmentów, które zazwyczaj mają grubość 4 cm i są wypełnione pianką lub litym drewnem (np. poliuretanem). Użytkownik może ręcznie otwierać i zamykać bramę segmentową, jak również za pomocą mechanizmu automatycznego, które proponuje sprzedawca Rapi z Warszawy.
Wysoka termostatyczność, elegancja i rozsądna cena definiują to rozwiązanie. Z tego powodu ten typ bram garażowych jest najbardziej popularny i ma wielu zwolenników. Czasami jednak montaż prowadnic pod sufitem garażu może nie zawsze być możliwy z różnych powodów, np.:
ze względu na system klimatyzacji,
obecne rury grzewcze,
niedostateczną ilość miejsca.
Dlatego warto przed zakupem zapoznać się ze specyfiką bramy.
Co jeszcze warto wiedzieć?
Brama segmentowa boczna zaliczana jest do bram specjalnego przeznaczenia. Użytkownicy, którzy nie chcą montować prowadnic sufitowych lub nie mogą tego zrobić ze względu na trudności techniczne, np. Ze względu na brak nadproża, nierówny strop, standardowe oświetlenie w garażu itp.
Podobną konstrukcją do tradycyjnej bramy segmentowej jest brama z napędem bocznym. Oczywiście różnica polega na tym, że jest to konstrukcja, która otwiera się wzdłuż jednej ze ścian bocznych, a nie sufitu. Ten rodzaj wrot może być otwierany ręcznie lub automatycznie i nadal zachowuje właściwości termostatyczne.
Co jeszcze warto wiedzieć o bramie garażowej bocznej? Dodatkowo w codziennym użytkowaniu brama segmentowa boczna będzie nieco bardziej praktyczna. Na początek wystarczy tylko lekko uchylić drzwi, zamiast całkowicie je otwierać, aby dostać się do garażu. Ułatwia to i przyspiesza wprowadzanie samochodu, motocykla albo roweru. Taka brama jest również prostsza w otwieraniu ręcznym, np. W przypadku awarii zasilania.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana